גם למחנכות לגיל הרך מגיע

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יקרות ויקרים,
 
שמתם לב שהחלק המוזנח ביותר במערכת החינוך – הגיל הרך – אפילו לא מוזכר במאבק שמנהלים ארגוני המורים ושרת החינוך בימים אלה?
 
המאבק הזה מוצדק מאין כמוהו: עשרות שנים מערכת החינוך לא זכתה לחזון, לניהול ולתקציבים שהיא זקוקה להם כאוויר לנשימה. רק הלוואי שאחרי שיסיימו לדבר על שכר, ידברו גם על התאמת מערכת החינוך למאה ה-21.
 
אבל המאבק הזה חסר: חסרה בו המלחמה על החינוך והטיפול בגילאים הצעירים ביותר, לידה עד שלוש – השנים הקריטיות שבהן נבנית ומתגבשת אישיותנו.
 
עשרות שנים של מחקרים הוכיחו כי פערים חברתיים מתחילים בינקות. לכן ברוב המדינות המפותחות משקיעים כיום תקציבים ממשלתיים משמעותיים בחינוך לגיל הרך, ובמיוחד בפיתוח נשות החינוך לגילאים אלה.

המשבר במסגרות לגיל הרך אקוטי לא פחות מאשר בבתי הספר

  • מאות מסגרות נסגרו השנה.
  • אנשי צוות נטשו בהמוניהם.
  • מנהלי מעונות היום מתקשים לגייס כוח אדם חדש.

אלא שלא כמו בתי הספר שימשיכו לפעול, הורים רבים לפעוטות ימצאו את עצמם ב-1 לספטמבר מול שער נעול.

בשנתיים האחרונות עבדנו ללא הרף, יחד עם שותפינו ב"בידיים טובות – המטה להשקעה בגיל הרך", במטרה לשכנע את הממשלה להשקיע משאבים בחינוך ציבורי איכותי לגילאי לידה עד שלוש.

הגשנו למקבלי ההחלטות תוכנית מפורטת על בסיס מחקר מעמיק שערכנו והתייחס גם למודלים בינלאומיים. הסברנו כי יותר מ-80% מהמחנכות-מטפלות במסגרות לגיל הרך בישראל לא עברו אפילו יום אחד של הכשרה לתפקידן המאתגר. דרשנו כי המדינה תדאג בדחיפות למימון הכשרות מקצועיות-פדגוגיות לצוותים העובדים במסגרות ולהדרכות שוטפות לאורך כל שנות עבודתם.

סוף-סוף ההכשרות שדרשנו יוצאות לדרך!

מיד לאחר המעבר המבורך של האחריות לגיל הרך למשרד החינוך, הובטח לנו כי חלק משמעותי מהתקציב התוספתי, שאושר לשנת 2022, יוקצה להכשרות ולהדרכות של 7,000 מחנכות-מטפלות. החודש ההכשרות האלה מתחילות.

אלפי מחנכות שעובדות במסגרות המסובסדות והפרטיות ילמדו במוסדות שמתמחים בחינוך לגיל הרך. כך שההשקעה הממשלתית – פי 30 יותר מאשר בשנים קודמות – תורגש בשטח כבר בשנת הלימודים הבאה ותשפיע על עשרות אלפי פעוטות.

המהפך הזה חייב לתפוס תאוצה

  • רוב המחנכות במסגרות לגיל הרך מרוויחות שכר מינימום.
  • אין תשלומים על השתלמויות, שעות נוספות או תוספת ותק.
  • המחנכות מופלות לרעה לעומת עובדי ועובדות מערכת החינוך.

 

עבודתן לא פחות מאתגרת וקשה מאשר של העוסקים בחינוך בבתי הספר ובגנים – ויש לתגמל אותן בהתאם, ובעיקר את אלה מהן שהשקיעו במקצוע והשלימו הכשרה.

לרגל יום הילד הבינלאומי שחל השבוע חייבים להמשיך לדאוג גם לגיל הרך!

המאבק של אנשי החינוך חייב לכלול גם את הנשים שמחנכות ומטפלות בפעוטות שלנו ולהבטיח להן תנאים ההולמים את עבודת הקודש שלהן. התקווה לחינוך איכותי בישראל לא תהיה שלמה בלעדיהן.

איך את ואתה יכולים לסייע לנו? 
הצטרפו לפעילות שלנו בכנסת, בתקשורת ובשטח

מובילים חינוך איכותי – מלידה עד שלוש בידיים טובות

מחכים לכן ולכם, צוות 121

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת

עוד עדכונים שיעניינו אותך...

תגובות