זה המקום להתעדכן ולהרחיב את הידע על מדיניות חברתית כלכלית.

איך בונים מחדש את התשתיות החברתיות גם בימים אלו?

בימי המלחמה הכואבים והעמוסים לכולנו, אנו ממעטים לדווח, אך מרבים לעשות. ראשית, מוזמנים לקרוא את דוח השנתי המלא על עשייתנו בשנת 2023, בעברית ובאנגלית, הוא קצר וקולע. שנית, מתחילת 2024 אנו פועלים במגוון זירות כדי לסייע למי שנפגעו מהמלחמה.
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

1. קידום פתרונות לפעוטות שפונו במלחמה

ביחד עם שותפי מטה ״בידיים טובות״, אנו מעלים את הצרכים מהשטח לתשומת לב של משרד החינוך והכנסת.

פעלנו כדי להבטיח מענים למסגרות של פעוטות מפונים. בימים אלו אנו פועלים גם להציף את הנזק שיגרום הקיצוץ בתקציבי הפיתוח המקצועי של המחנכות במסגרות לגילאי לידה עד שלוש.

בנוסף, אנו מתריעים כי היוזמה של שר החינוך לאפשר לשדר להורים מהנעשה במעון בשידור חי היא פלסטר שלא יעזור.

2. השקעה ממשלתית בעובדים שנפגעו בתקופת המלחמה

ביחד עם שותפי מטה ״המקפצה״, אנו בעבודה מתמשכת עם משרדי הכלכלה והעבודה כדי לקדם פיתוח והשקעה במענים לסיוע תעסוקתי. בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה, דיברתי על כך.

לאורך החודשים יזמנו גם מספר פרסומים על הדרכים שבהן לימודים מקצועיים משדרגים לאנשים את החיים, כמו הכתבות האחרונות האלה: במוסף ״ממון״ של ידיעות אחרונות, ועוד כתבה רחבה בווינט השבוע. בכל הכתבות אנו קוראים למדינה להשקיע הרבה יותר בקורסים כאלה לציבור, בכל הענפים.

3. תקציב לארוחות חמות בבתי ספר לנוער בסיכון

ביחד עם שותפי פורום "מתכון להצלחה", מצאנו שתקציב ההזנה בבתי הספר היסודיים הוא 450 מיליון שקל, אך שליש ממנו לא מנוצל. פנינו למשרדי האוצר והחינוך במטרה להסב את העודפים לטובת הכנסת ארוחה לבתי הספר לנוער בסיכון, אך עד כה, טרם נעננו, למרות שהתקציב שנדרש עבור כלל הארוחות הנדרשות הוא 40 מיליון שקל לשנה בלבד. 

ערכנו על כך שולחן עגול בוועדת החינוך של הכנסת, ויזמנו כתבה שפורסמה במעריב, ומספרת על שותפנו "פרויקט אורנשטיין" ורשת "נעמת" שהחלו לספק ארוחות חמות במסגרת פיילוט, בהיעדר סיוע מהממשלה.

4. פרויקט חדש לקידום רווחת האזרחים הוותיקים

נפגשנו עם שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, לקידום רווחתם של האזרחים הוותיקים בישראל. זכינו לאוזן קשבת ולהתגייסות של השר לקידום סיוע למבוגרים בודדים. בימים אלו אנו מגייסים רכז/ת אקטיביזם למען הגיל השלישי לבנייה והובלה של קהילה אקטיביסטית הפועלת למען הגיל השלישי בישראל במסגרת פרויקט "בשביל הזהב" אותו השקנו לאחרונה.

דוח פעילות 2023

הטבח הנורא בשבעה באוקטובר, שבעקבותיו פרצה המלחמה שמתמשכת וגובה מרבים כל כך מחיר בלתי נסבל, צבעה את שנת 2023 בכאב מדמם. במציאות הנוראית הזו, מצאנו כי צורך אדיר בקידום מדיניות וחקיקה בנושאים חברתיים בוערים.

יחד עם 173 שותפינו – ארגונים חברתיים, חינוכיים, פילנתרופיים ועסקיים – התאמנו את פעילותנו למצב, והצלחנו להגיע להישגים מהותיים, שהשפיעו לטובה על חייהם של עשרות אלפי ישראלים.

הצלחותינו ב-2023 כוללות:

  • שכנוע המדינה להעניק סיוע לעשרות אלפי עובדים שהושבתו מעבודתם בעקבות המלחמה ונותרו ללא הכנסה.

  • הכנסת חלק משמעותי מהצעותינו לחינוך לגיל הרך לתוכניות הממשלה.

  • שכנוע של הכנסת לבטל את החקיקה השרירותית שאסרה על ״כפל קצבאות״ ופגעה במפוטרים מקבלי קצבאות קיום.

  • כמו כן, ראינו בסיפוק כיצד המימון שהצלחנו להשיג לארוחות בבתי ספר לנוער בסיכון בחברה הערבית מסייע לאלפי תלמידים ומונע את נשירתם ממערכת החינוך.

ההישגים וגם קצת ממה שתכננו ונקטע בגלל המלחמה מתוארים בקצרה בדוח הפעילות המסכם שלנו ל-2023, והם משותפים לכם ולנו. בתקופה של חוסר ביטחון מתמשך, אנו אסירי תודה על השותפות והתמיכה הבלתי מעורערת של התומכים בנו והשותפים לפעילותנו. 

יחד גם בימים אלו נמשיך במשימה המשותפת, הנדרשת מתמיד, של בנייה מחדש של התשתיות החברתיות הנוגעות לחיי כולנו.

בתודה ובכבוד רב, טלי

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

עשוי לעניין אותך...

תגובות

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת