ח"כ יוסף טייב: "אין לי ספק שהאוכל הוא אבן דרך להצלחה של התלמידים. ועדת החינוך בראשותי לא תעבור על סדר היום בנושא הזה"

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יוסף טייב, התייחס למצוקת התלמידים הרעבים בבתי ספר לנוער בסיכון, הציע לקדם פתרונות ישימים יחד עם משרדי החינוך והאוצר, ובמידת הצורך, אף התחייב לכנס את ועדת החינוך נוסף בנושא כדי לקדם פתרון ישים ולדרוש תקציב ייעודי לכך.

שולחן עגול ועדת החינוך - מצוקת התלמידים הרעבים בבתי ספר לנוער בסיכון

ביום שלישי (2.1.24) התקיים שולחן עגול שיזמנו בעמותת 121, במסגרת הפורום "מתכון להצלחה", בוועדת החינוך בכנסת, בראשותו של יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב, בנושא מתן ארוחות חמות לנוער בסיכון בחינוך העל יסודי.

גם בזמן המלחמה, בתי הספר העל יסודיים בנוער בסיכון לא מקבלים הזנה בבתי הספר. בחלק מבתי הספר נשארים ילדים רעבים, חלקם ניזונים מתרומות או מהוצאות בית הספר שיכלו לשמש למטרות אחרות. הצורך בהזנה בבתי הספר לנוער בסיכון רק גדל בעקבות המלחמה- הורים וילדים לא עובדים ונמצאים בחוסר ביטחון תזונתי חמור.

למפגש הצטרפו מספר שותפים מפורום "מתכון להצלחה": מועצת התלמידים והנוער הארצית, נעמ"ת, עתיד, אורט, ועד הורים בחברה הערבית והמועצה לשלום הילד. השותפים סיפרו ליו"ר הוועדה על הקשיים איתם מתמודדים התלמידים, על תחושת הרעב מידי יום, ועד כמה התזונה חשובה להצלחתם בלימודים ולהעצמה אישית.

מנהלי בתי ספר סיפרו מספרים שמאז תחילת המלחמה עלה הצורך בהזנה בבתי הספר. "ההורים של בתי הספר שלנו עובדים בעבודות זמניות כמו מסעדות גם הנערים הם שליחים. בתקופת המלחמה לא הייתה הכנסה לכן המצב שלהם חמור מאוד. התלמידים שלנו סובלים מאי ביטחון תזונתי."

שיתפנו את חברי הוועדה והיו"ר במהלכים שנעשו לקידום הנושא מול משרדי הממשלה עד כה, ביניהם על שיחות שנעשו מול משרד האוצר, בניסיון להגיע להסכמות סביב יישום חוק יוח"א (חוק יום חינוך ארוך ולימודי העשרה), אשר מזכה בתי ספר שמפעילים את התוכנית לקבל הזנה לתלמידים על פי חוק.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון והציע שהיועצת המשפטית של ועדת החינוך תכין חוות דעת בנושא הסמכויות להחלת חוק יוח"א גם לבתי ספר של נוער בסיכון, ובמידת הצורך, התחייב ח"כ טייב, לכנס את ועדת החינוך לדיון נוסף בנושא כדי לקדם פתרון ישים ולדרוש תקציב ייעודי לכך.

נמשיך לעקוב ולקדם מענה לשנת 2024, כדי שאף תלמיד לא יישאר רעב.

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת