לכמה אנשים עזרת השנה? הנה השינויים החברתיים שהובלנו יחד

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יקרים ויקרות,
 
2021 היתה שנה לא פשוטה, בטח גם לא לכם. עד כמה היא משקפת את העולם החדש שמחכה לנו? ימים יגידו. מה שברור הוא שהשנה הזו, כמו קודמתה, הבהירה חד-משמעית שיש צרכים חברתיים שרק המדינה יכולה למלא, ושזו חובתה עבור כולנו. 
 
אנחנו, בעמותת 121, עבדנו לאורך השנה ללא לאות כדי לפתח הצעות מועילות ולקדם אותן עם קובעי המדיניות בכנסת ובממשלה. בדרך גייסנו רבות ורבים, שמבינים שכל אחת ואחד מאיתנו הוא חבר הכנסת ה-121 ורק ביחד נוכל לקדם את התשתיות החברתיות בישראל. 

אז מה עשינו השנה?

  • שכנענו את הממשלה לרכז את גופי התעסוקה במשרד הכלכלה ולעשות רפורמה בהשקעת הממשלה בפיתוח מקצועי של מובטלים ועובדים בשכר נמוך. יחד עם שותפינו ל״מקפצה – המטה להשקעה במקצועות המחר״ פיתחנו הצעות מפורטות לשדרוג מערך התעסוקה וההכשרות המקצועיות.

  • הבאנו להארכת ״כפל הקצבאות״, כך ש-40,000 מפוטרי קורונה מקבלי קצבאות קיום, היו זכאים לדמי אבטלה מלאים. מפוטרים מקבלי קצבאות זקנה, השלמת הכנסה, מזונות ותוספת תלויים לקצבת הנכות קיבלו דמי אבטלה בהיקף כולל של 1.5 מיליארד שקלים. יחד עם חברי ״המטה לקידום תעסוקתי״ הצלחנו בימים האחרונים לשכנע את שר האוצר להאריך בשנה את ההיתר ל״כפל קצבאות״.

  • שכנענו את משרד החינוך להשקיע בהכשרות ובהדרכות לצוותי החינוך במסגרות לגילאי לידה עד שלוש, יחד עם שותפינו ב״בידיים טובות – המטה להשקעה בגיל הרך״. נמשיך לעקוב אחר יישום המהלך והמעבר של המסגרות לאחריות משרד החינוך.

  • הובלנו להעלאת רף השכר המותר לעובדים אחרי גיל הפרישה, בטרם קיזוז קצבת הזקנה. מדובר במהלך שהתחלנו עם עמותת ״והדרת – הכח השלישי״ עוד לפני פרוץ הקורונה, והשנה קידמנו עם שותפינו ב״פורום 60 ומעלה״.

  • פיתחנו הצעה לתוכנית ממשלתית לארוחות בבתי הספר העל-יסודיים לנוער בסיכון, יחד עם שותפינו ב״מתכון להצלחה – הפורום לקידום הזנה בחינוך״. התחלנו בגיוס תומכים להצעה בקרב מקבלי ההחלטות, ונמשיך גם בשנה הבאה לשכנע את הדרג הפוליטי והמקצועי במשרדים הרלוונטיים בחיוניות ובחשיבות של הפתרון שאנחנו מציעים וייתן מענה לעשרות אלפי נערות ונערים.

  • הבאנו להשעיית "העונש" למובטלים שיוצאים להכשרות מקצועיות, כך שלא יקוזזו להם 30% מדמי האבטלה כשהם בוחרים להשקיע באופק התעסוקתי שלהם והולכים ללמוד. בימים אלה מאושר בכנסת תיקון חקיקה שמשעה את הקיצוץ עד סוף 2022.

  • שכנענו את מקבלי ההחלטות להאריך את מענק ההסתגלות החודשי למפוטרי קורונה בני 67 ומעלה, יחד עם שותפינו ב״מטה לקידום תעסוקתי״. עד חודש אוקטובר האחרון 50,000 מפוטרים קיבלו מענקים בהיקף כולל של 1.5 מיליארד שקלים.

  • יצרנו ״מפת דרכים חברתית״ לממשלה החדשה, יחד עם 80,000 גולשי N12, בפרויקט מיוחד שיזמנו עם האתר ועם קרן רש"י. המפה הוגשה לכל השרים וחברי הכנסת, ונערוך מעקב שנתי אחר קידום הנושאים החברתיים שהגדיר הציבור.

יש לכם רעיונות להציע לנו ל-2022? נשמח מאוד לשמוע!
חשוב שתדעו: אנו בוחרים בנושאים שיש להם השפעה על קבוצות גדולות בחברה ויביאו לצמצום פערים חברתיים בטווח הבינוני והארוך.

רוצים להיות חלק מהשינוי? תרמו לנו! כל תרומה תעזור.
תרומה חודשית תאפשר גם לתכנן קדימה.

יש לכם חיבור לתורמים שמעוניינים בקידום הנושאים שאנחנו עובדים עליהם?
אנא, שתפו אותם ואותנו.

😊

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת

עוד עדכונים שיעניינו אותך...

תגובות