ממשיכים לקדם סיוע ממשלתי בזמן מלחמה

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יקרות ויקרים,

גם במלחמה ובמשבר, אנו בעמותת 121 עובדים כדי לקדם סיוע לאוכלוסיות הרבות שזקוקות לכך, במיוחד בימים האיומים האלו.

הפעם העדכון מוקדש להחלטות שהתקבלו לאחרונה בממשלה ובכנסת ולא נענו לצרכים הבוערים של הציבור, אך כבר בפתח הדברים חשוב לנו להדגיש: אנו מאמינים שאפשר וצריך לעשות שינוי – למען הגיל הרך, למען מי שנפגעו כלכלית, למען הנוער בסיכון ולמען האזרחים הוותיקים. ולא נעצור עד שיעשה הצדק עם כולם.

הקיצוץ בתקציב החינוך לגיל הרך

לצערנו, תקציב המדינה אושר מוקדם יותר החודש בלי לתת מענה למצוקת הפעוטות בגילאי לידה עד שלוש. למרות עשרות כתבות, שיחות ודיונים שיזמנו עם מקבלי ההחלטות לקראת ההצבעה, הממשלה בחרה לקצץ מחצית מהתקציב שנועד להבטיח את שלומם של הפעוטות במעונות היום: סך של 200 מיליון שקלים.

פעילות אקטיביסטיות בכנסת ישראל יחד עם צוות עמותת 121

בחודשים האחרונים פעוטות רבים חוו טראומה וגילו סימני מצוקה. מחצית ממנהלות המעונות, שענו לסקר שיזמנו במטה "בידיים טובות" בנושא, דיווחו על עליה משמעותית בהתפרצויות רגשיות של הפעוטות, ועל קשיים חדשים באכילה ובשינה.

הבעיה היא שהחינוך לגיל הרך טרם אומץ באמת על ידי המדינה, ורוב המחנכות שעובדות במעונות היום – כ-70% – לא עברו הכשרה לתפקידן המאתגר. התקציב שקוצץ היה אמור לאפשר להן הכשרות מקצועיות והדרכות חינוכיות, שמשמעם: ידע וכלים שהיו יכולים להציל את הפעוטות מנזקים בלתי הפיכים ופערים שיתגלו בגילאים מאוחרים.

לצערנו, התוצאה היא שהפעוטות בסכנה, כי הם לא יקבלו מענה נכון ומתאים למצוקותיהם.

פיצוי לעובדים מושבתים מעל גיל 67

קבוצה נוספת שנפגעה בתקציב 2024 החדש הם המפוטרים המבוגרים מהמלחמה. בעוד שמפוטרים לפני גיל הפרישה זכאים לדמי אבטלה, אזרחים ותיקים כלל אינם זכאים לדמי אבטלה, לפי החוק.

מיד אחרי פרוץ המלחמה, פעלנו ביחד עם עוד עשרות ארגונים חברתיים ועסקיים, כדי שיינתן להם סיוע. הצלחנו להביא לכך שהמפוטרים המבוגרים קיבלו מענק מיוחד של עד 4,000 שקלים לחודש מחודש אוקטובר עד דצמבר. 

נכון לסוף דצמבר, כ-3,500 אזרחים ותיקים שקיבלו את המענק המיוחד, עדיין לא חזרו לעבודה. לכן, דרשנו כי הם יקבלו לתקופה נוספת, בדומה לזכאות של מפוטרים צעירים יותר לדמי אבטלה. נראה לנו ברור שכל מי שפוטר בגלל המלחמה, צריך לקבל סיוע מתמשך, ואין להפלות לרעה בשל גיל. לצערנו, בממשלה ובכנסת חשבו אחרת. 

בימים של אובדן וכאב כה גדולים, אנו מצפים שלפחות יעשה הכל כדי לסייע למי שזקוקים לסיוע. אנו נמשיך להיאבק ולהציף את הבעיות והעדויות מהשטח בפני נבחרי הציבור, בתקווה לאוזן קשבת יותר.

בשורות טובות, טלי

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת

עוד עדכונים שיעניינו אותך...

תגובות