המעבר יצא לדרך, המאבק עוד לפנינו: ממשיכים לקדם פתרונות למשבר במסגרות לגיל הרך

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יקרות ויקרים,

המאבק על החינוך לגיל הרך עוד לפנינו! זו המסקנה העיקרית מכנס "לראות את הנולד", שערכנו אתמול במוזיאון ישראל בירושלים. את הכנס יזמנו יחד עם מכללת אורנים ושותפינו למטה ״בידיים טובות״.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, חשפה בכנס את תוכניותיה לשנתיים הקרובות. בהן: כוונתה להיאבק על העלאת שכר למחנכות-מטפלות, הכשרת נשות החינוך הן במסגרות המסובסדות והן במסגרות הפרטיות, שיפור היחס המספרי בין הפעוטות לאנשי הצוות בכל מעון סמל, ותקצוב להיבטים נוספים של החינוך לגיל הרך כבר במסגרת התקציב הבא.

צילום: יריב ויינברג

שמחנו לשמוע משרת החינוך כי היא מייעדת את רוב התקציב שאושר לצורך המעבר לשנת 2022  להכשרות הצוותים במסגרות, ושהקורסים יבוצעו בתוך המעונות עצמם, גם במגזר הפרטי. בשורה נוספת היא תוכניתה לרצף ואקרדיטציה, כך שהמחנכות-מטפלות יוכלו להתחיל בהכשרה מקצועית בסיסית ולסיים את לימודיהן עם תואר אקדמי.

התוכניות שהציגה השרה חשובות מאוד, אך הן יספקו מענה רק לחלק מהנדרש להתמודדות עם המשבר הקשה של המחסור הכוח אדם הפוקד את הענף. לכן, על ראש הממשלה ושר האוצר להתגייס גם הם למשימה ולקדם פתרונות למשבר.

אנחנו, כמובן, נעקוב ונבדוק שההבטחות יצאו לפועל בקצב הנדרש, ונפעיל לחץ על שר האוצר – ביחד עם שרת החינוך – כדי שיתקצב כראוי את כל ההיבטים הכרוכים בחינוך לגיל הרך.

צילום: יריב ויינברג

תובנות נוספות לגבי הצרכים הנדרשים לקידום המעבר סיפקו דוברים נוספים בכנס, בהם: ח"כ אוריאל רוסו; ח"כ עאידה תומא סולימן; טל אוחנה, ראשת המועצה המקומית ירוחם; פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, חגית פאר, יו"ר נעמת ועוד.

פאנל מיוחד הוקדש לתשובות לשאלות שהגיש הקהל לפקידות המקצועית הבכירה במשרד החינוך, העוסקת ביישום ובגיבוש התוכניות לגיל הרך.  

בכנס גם הוצג סקר שהזמנו במיוחד לרגל האירוע על עמדותיהם וציפיותיהם, ואף חששותיהם, של ההורים לפעוטות עד גיל שלוש. בסקר, שערך מכון המחקר רושינק ופורסם אתמול בידיעות אחרונות וב-YNET, השתתפו 302 הורים, המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל.

ממצאיו העיקריים היו: שלושה מכל ארבעה הורים לפעוטות עד גיל שלוש חוששים שילדם ייפגע נפשית או פיזית במסגרת שבה הוא מתחנך, 90% חושבים שיש חשיבות רבה לתעודה מקצועית פדגוגית של הצוותים במעונות היום, בגנים ובמשפחתונים, וכמחצית מההורים (48%) אמרו כי השיקול המרכזי ברישום ילדם למסגרת היה אווירה חיובית, יחס אישי ואינטראקציה של הצוות עם הילד. לשאלה נוספת ענו רוב רובם של ההורים (95%) שהחינוך לגיל הרך צריך להיות במימון המדינה, כמו לגילאי 3-6.

צילום: יריב ויינברג

אנו מבקשים להודות למשתתפים הרבים שנכחו בכנס וסייעו לנו להציג את הסוגיות החשובות בפני הדוברים בפאנלים השונים. אתם הכוח שלנו להמשיך לשנות!

תודה מיוחדת לתומכים במטה "בידיים טובות": קרן רש"י, קרן ברכה, יעדים לצפון וקבוצת קרסו.

הצטרפו אלינו וביחד נוביל חינוך איכותי לגיל הרך!

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

קורס מכללת גל - אתר המקפצה
פרויקט תעסוקה בגיל השלישי 121 מנוע לשינוי חברתי
ילדים בגילאי לידה עד שלוש בגן

תרומה ל-121 משמעה השקעה אישית שלך בעתיד המדינה ובתשתיות החברתיות שלה.

תעסוקה, בריאות, חינוך, דיור ורווחה הן התשתיות החברתיות של המדינה. חיזוק משמעותי שלהן יושג באמצעות שורה ארוכה של חוקים וצעדים ממשלתיים. כדי להניע החלטות אלה, דרוש גוף מקצועי שמתמחה ביצירת מהלכים אסטרטגיים ולחץ ציבורי משמעותי על הממשלה והכנסת.

כאן אנחנו נכנסים לתמונה! התרומות שלכם מאפשרות לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות מדיניות ולשכנע מקבלי ההחלטות לפעול בשורה של יעדים חברתיים, שישנו את החיים של מאות אלפים.

עשוי לעניין אותך...

תגובות