המאבק של כולנו – מאות פעילות ופעילים – נשא פרי

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יקרים ויקרות,סוף סוף, אחרי כחודשיים של עשייה משותפת בה פעלנו באינטנסיביות מול הכנסת והממשלה, התרגשנו לשמוע שנמצא פתרון לתיקון העוול הנורא שנעשה ל-40,000 מפוטרים מקבלי קצבאות בתוקפת הקורונה.

הוכחנו שאפשר לעשות את זה יחד. כי כל אחד מאיתנו הוא חבר הכנסת ה-121 וביחד יש לנו כוח!

ביחד עם עוד 24 ארגונים חברתיים ומאות פעילות ופעילים שלחנו חמש פניות רשמיות ותגובות לתזכירי החוק שפרסמה הממשלה, שלחנו למעלה מ-2,000 מיילים לישראל כץ ולמשה גפני בדרישה שינתנו דמי אבטלה מלאים למפוטרים, ויזמנו עשרות כתבות באתרי החדשות המובילים, בהן אחת הכתבות המטלטלות ששודרו בישראל.

אנחנו מברכים את שר העבודה איציק שמולי ואת שר האוצר ישראל כ״ץ על שנענו במהירות לפנייתנו, והביאו לביטול התנגדות הדרג המקצועי באוצר. אנו מקווים שתשלום דמי האבטלה המלאים (!) יעוגן בחקיקה מהירה ובהעברה דחופה של ההחזר הכספי.

התהליך מתקדם – ואנחנו נמשיך במאבק עד לפתרון קבוע. מה מצפה לנו?

השתתפנו אתמול, יחד עם אביבה וידל, בדיון של ועדת הכספים. נאמר שם שתהליך החקיקה, גם אם יהיה מהיר, יימשך כשבועיים. לאחר מכן, יידרש הביטוח הלאומי להעביר דמי אבטלה מלאים לכל התקופה החל מאמצע מרץ ועד סוף יוני. כלומר, סביר שיעבור עוד 3-4 שבועות עד שתתבצע הפקדה רטרואקטיבית לחשבונות הבנק.

אנו ב-121 מנוע לשינוי חברתי, נמשיך לפעול לאימוץ ויישום מואץ של החקיקה.

בנוסף, נדרוש פתרון ארוך טווח שיאפשר מתן דמי אבטלה מלאים למקבלי קצבאות, לא רק לאורך כלל המשבר, אלא גם מעבר לו.

דמי אבטלה נועדו לאפשר למפוטרים, באשר הם, תקופת התאוששות למציאת עבודה חדשה – אין קשר בינם לבין קבלת קצבה. מקבלי קצבאות שיוצאים לעבודה צריכים לקבל גב ורשת ביטחון כאשר הם מאבדים את עבודתם. אין קשר בין קבלת דמי אבטלה לבין קבלת קצבת נכות, מזונות, זקנה וכיו״ב.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק החדשה שפתחנו לקידום הנושא.

אנו מודים לכל הפעילות והפעילים, שנפגעו מהמצב ונלחמו יחד בחודשיים האחרונים, וב-24 הארגונים החברתיים, שהיו שותפים למהלך הזה. תודה מיוחדת לחברת מגדל, על האמון והתמיכה שאפשרו לנו לפעול לקידום המדיניות בנושא זה ובתחומי פעולה נוספים.
 

מאחלים חג שמח,

צוות 121 – מנוע לשינוי חברתי, ללי, רועי, שניר וטלי

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת

עוד עדכונים שיעניינו אותך...

תגובות