שמנו סוף לקיצוצים בדמי אבטלה

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

יקרות ויקרים,

הכנסת יוצאת לפגרה בשבוע הבא, ואני שמחה לבשר כי בימים האחרונים עברו שתי הצעות החוק שקידמנו כדי להפסיק קיצוצים בדמי אבטלה.

לפני הפירוט, רוצים להכיר את חברי הכנסת שקידמו את החקיקה שהצענו?

צפו בסרטון של חברי הכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, שהתגייסו למשימה ומספרים על העברת שתי החקיקות החשובות:

1. בוטל לצמיתות הקיצוץ בדמי אבטלה למשתתפי הכשרות – אחרי הוראת שעה זמנית שקידמנו בשיא גל הפיטורים בעקבות משבר הקורונה, הצלחנו בשבוע שעבר להוביל לביטול סופי ומוחלט של העיוות הפוגעני בחוק, שגרם לכך שמובטלים לא יכלו להרשות לעצמם להשתתף בהכשרות מקצועיות.

מדובר בחוק מ-2002, שקבע קיצוץ של 30% מדמי אבטלה לכל מי שהשתתפו בקורסים. בפועל, החוק הזה גרם למובטלים להימנע מהכשרות, מאחר שהוא פגע באופן קשה בהכנסותיהם. יש להזכיר כי ממילא דמי האבטלה נמוכים יותר מהשכר שהרוויחו המפוטרים בעת שעבדו.

בעקבות פניית המקפצה – המטה להשקעה במקצועות המחר, שותפות שהקמנו ובה חברים 50 ארגונים חברתיים ועסקיים, משרד האוצר הסכים תחילה להארכה של הוראת שעה נוספת בלבד. אך אחרי עבודה מאומצת שעשינו בכנסת הצלחנו להביא לביטול קבוע ולתיקון של עוול היסטורי בן 20 שנה. תודו שזה מרגש 😊

2. הותר ״כפל קצבאות״ למפוטרים לשנת 2022 – המשמעות היא שמפוטרים מבוגרים, נכים, אימהות יחידניות ואנשים שחיים בעוני יקבלו דמי אבטלה מלאים גם השנה. בתחילת משבר הקורונה הצלחנו לייצר לחץ על הממשלה, והיא השעתה בהוראת שעה זמנית את האיסור על ״כפל קצבאות״. איסור זה מנע דמי אבטלה מלאים ממקבלי קצבאות קיום – מזונות, זקנה, נכות (תוספת תלויים) והבטחת הכנסה.

הוראת השעה פקעה בסוף 2021. בחודשים האחרונים קידמנו את הארכתה יחד עם עוד 33 הארגונים החברתיים השותפים ל"מטה לקידום תעסוקתי". השבוע עברה במליאה הוראת שעה נוספת שתהיה בתוקף עד סוף השנה הנוכחית! נמשיך לדרוש ביטול קבוע של האיסור השרירותי כבר בחוק ההסדרים הקרוב.

אנו כבר מתכוננים למושב הכנסת הבא, עם שורה של יוזמות חברתיות!

אם יש לכם מחשבות, הערות, שאלות – אנא אל תהססו לכתוב לנו.

רק טוב, טלי

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת

עוד עדכונים שיעניינו אותך...

תגובות