ערוץ 121

זה המקום להתעדכן ולהרחיב את הידע על מדיניות חברתית כלכלית.

קטגוריות
תקשורת

"המצלמות בגנים הן פלסטר שלא יעזור"

שר החינוך, לאחר שקיצץ בתקציב החינוך, יצא בתוכנית חדשה: מצלמות בכל המעונות עד גיל 3. אבל האם זה הפתרון? או שאולי כדאי להשקיע דווקא בידע וכלים, ובהכשרות לצוות החינוך? כי בלי תהליכי הכשרה, שבו אנשי מקצוע יכולים לבחון התאמה לתפקיד, אין מה להתפלא איך למעונות מצליחים להיכנס אנשים מסוכנים. דעה

תקשורת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו • כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות (אורן דורי, גלובס)

תקשורת

ארבע פגיעות העומק של תקציב 2024 בחברה ובכלכלה

התקציב שאושר אתמול בכנסת משקף את שלל החוליים של הממשלה הנוכחית: מהצפצוף על הציבור בזמן מלחמה ואישור כספים קואליציוניים בממדי ענק, דרך ההתעלמות מצעדי הריסון הנדרשים תוך פופוליזם יהיר ועד עידוד הבורות והעוני בקרב החברה החרדית (כתבי כלכליסט)

תקשורת

הגמלאים בחל"ת שלא זכאים לדמי אבטלה: "נשארנו בלי הכנסה, שכחו אותנו"

הפנסיונרים שהוצאו לחל"ת בעקבות המלחמה קיבלו מענקים מיוחדים בחודשיים הראשונים, אך מינואר נותרו כמעט ללא הכנסה, בעוד שקצבת הזקנה לבדה לא מכסה את הוצאותיהם. סימה בת 72: "אני מגישה מועמדות לכל עבודה, אבל הגיל מרתיע". משה ונעמי: "אנחנו לא מסכנים, אבל אין לנו את הלוקסוס לצאת לפנסיה" (הדר גיל-עד, ynet)

יקותיאל משי - מנהל קידום מדיניות וקשרי ממשל בעמותת 121 - ועדה
תקשורת

האזרחים הוותיקים בישראל עשו את הדבר הנורא מכל

הממשלה מתקשה לספק מענים הולמים לצרכים של האזרחים הוותיקים ולא מקצה מספיק משאבים לנושא. אחריות הטיפול מתפצלת בין משרדי הממשלה, דבר שגורם לבלבול ולחוסר תיאום. גם להם מגיע מענה ייעודי והולם בזכות ולא בחסד.

שחיקת קצבת הזקנה ביחס לשכר הממוצע - שנת 2024 - עמותת 121 מנוע לשינוי חברתי
תקשורת

קצבת הזקנה ליחיד תעלה ב-84 שקלים בלבד בשנת 2024 – נמשכת השחיקה ביחס לשכר הממוצע

ערכה של קצבת הזקנה, הדלה מלכתחילה, ממשיך להישחק ביחס לשכר הממוצע, כתוצאה מההחלטה להצמיד אותה למדד המחירים לצרכן בלבד. כך, הפער בין רמת החיים של אזרחים ותיקים לבין זו של כלל האוכלוסייה ממשיך להתרחב.