ראשיתה של מהפכה: ״המסלול הירוק״ להכשרות מקצועיות יצא לאוויר העולם

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
צוות עמותת 121 - מנוע לשינוי חברתי

יקרות ויקרים, סוף-סוף נולד "התינוק" שייחלנו לו: ״המסלול הירוק״ להכשרות מקצועיות יצא לאוויר העולם.

שלוש שנים חברי שותפות ״המקפצה – המטה להשקעה במקצועות המחר״, שאנו ב-121 מובילים, מבקשים לקדם מהפכה בעולם ההכשרות המקצועיות הממשלתיות. לשותפות הצטרפו עשרות ארגונים ומומחים בתחום, ויחד עברנו תהליך עמוק של למידה, שסופו היה הצעה מפורטת לרפורמה ממשלתית בתחום

מעבר לצורך בגידול בהשקעה התקציבית, היה לנו ברור שיש צורך מהותי לשנות את דרך הפעלת ההכשרות. בעולם עבודה כה משוכלל ודינמי, הממשלה לא יכולה להדביק את קצב השינויים והצרכים, ולכן עליה לאפשר למעסיקים בכל הענפים, יחד עם מוסדות הכשרה, לבנות קורסים במקצועות הכי רלוונטיים עם התכנים הכי מתאימים.

את הרעיון הזה, עם הרבה פרטים של ״איך בדיוק זה יעבוד״, קידמנו בעבודה מאומצת בשנתיים האחרונות עם משרדי העבודה והאוצר. בימים האחרונים החזון והתוכנית החלו להתממש: האגף להכשרות מקצועיות במשרד העבודה פתח את ״המסלול הירוק״ להכשרות!

המסלול הזה מעביר לראשונה, באופן פתוח ומסודר, את היוזמה לביצוע קורסי הכשרה מקצועית לשוק עצמו: מעסיקים וגופי ההכשרה יכולים כעת ליזום ולעצב הכשרות ולקבל מימון ממשלתי מלא במהירות וביעילות.

צילום מסך: אתר זרוע העבודה - המסלול הירוק
יש הרבה מה לספר על החדשנות של "המסלול הירוק". מוזמנים לבלוג שלנו כדי להבין את פרטיו. נציין כאן רק את היתרונות המרכזיים שלו:
  • פחות ביורוקרטיה – היקף החומרים שצריך להגיש מצומצם, וההגשה אונליין. 

  • מסלול מהיר – האגף מתחייב לאשר או לדחות כל בקשה תוך 21 יום לכל היותר. 

  • תקציב ידוע – המימון ניתן לפי תעריפים לשעת לימוד, המשתנים בהתאם לענף. 

  • אופק תעסוקתי מובטח – הקורסים שנפתחים נדרשים על ידי השוק ולא נבחרים על ידי פקידי ממשלה.

  • קהל יעד רחב – הקורסים פתוחים הן למובטלים והן לעובדים שזקוקים לשדרוג.

מבחינתנו, "המסלול הירוק" מתחיל את המהפכה הנדרשת בעולם ההכשרות המקצועיות, והוא מבטא שינוי גישה ממשלתי מהותי. בשלב זה, המסלול מתוקצב לשנה הנוכחית ב-22 מיליון שקלים, שיאפשרו הכשרה של כ-1,000 משתתפים בלבד. אולם אנו מאמינים שככל שהביקוש יגדל, כך יגדל גם התקציב. הרי בקופסה התקציבית להכשרות, שהממשלה אישרה ב-2020, נותרו מאות מיליוני שקלים שעדיין לא הוקצו.
 

אנו מקווים שמעסיקים וגופי הכשרה רבים כבר מגישים הצעות לקורסים איכותיים וחדשניים כדי לאפשר להרבה יותר מובטלים ועובדים לקבל הכשרות איכותיות.

חברי שותפות המקפצה
לפני סיום, תודה גדולה מעומק הלב לכל השותפים המדהימים שלנו ב״המקפצה״ על השותפות, האמונה והדבקות במטרה. ביחד נמשיך ונעמיק את המהפכה, ונדאג ל"תינוק" הזה, כי בכל זאת מדובר בהתחלה חדשה של דרך ארוכה שדורשת  מעקב, טיפוח והרחבה! 

שלכם, בהתרגשות, צוות 121

שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אתם הכוח שלנו לשנות!

תמכו בשינוי שאנו מקדמים,
הצטרפו לקהילה של 121 וקחו חלק בעשייה משמעותית לתיקון חברתי:

הפרויקטים שלנו

איך את ואתה יכולים להפוך שותפים לשינוי?

התמיכה שלך מאפשרת לנו לגייס שותפים, לחקור ולפתח הצעות חקיקה ומדיניות, להעלות את המודעות הציבורית לנושאים שבהם הן עוסקות, ולשכנע את שרי הממשלה, חברי הכנסת והדרג המקצועי הבכיר לפעול לשינויים בסוגיות חברתיות רחבות – שינויים שישפרו לטובה את חייהם של מאות אלפי ישראלים ויבטיחו את עתידנו כחברה בעלת חוסן פנימי ולכידות, שמעניקה לפרט שוויון הזדמנויות ומחויבת לערכים הבסיסיים של צדק חברתי.

הצטרפו אלינו, ויחד נהפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו – לכולם!

בחרו בסכום לתרומה חודשית מתחדשת

עוד עדכונים שיעניינו אותך...

תגובות